Ähtäri Zoo luokkaretkivideo on valmistunut ja filmitähtinä loistavat Ähtärin Otsonkoulun oppilaat. Video on hieno tulos yhteistyöstä koulun oppilaiden ja opettajien kanssa. Uuden opetussuunnitelman mukaisesti videoprojektissa on toteutunut toiminnallinen ja ilmiöpohjainen opiskelu parhaimmillaan.

Video on toteutettu yhdessä Ähtäri Zoo ja Kotieläintila, Flowpark ja Hotelli Mesikämmenen kanssa. Ähtärin kaupungin sivistystoimi ja Otsonkoulu olivat heti valmiina mukaan kuvausprojektiin, joka vaati myös monen opettajan suunnittelutyötä ja järjestelyitä koulujen arkipäivään. ”Yhdessä opettajien ja kaikkien toimijoiden kanssa mietittiin aikataulut, koulupäivien sisällöt, kuljetukset ja ruokailut sekä muut miljoonat yksityiskohdat, joita tarvittiin toteutukseen”, kertoo Elina Viitanen, Ähtäri Zoo markkinointi- ja viestintäpäällikkö, joka toimi videon tuottajana yhdessä Flowparkin toimitusjohtaja Juho Ylitalon kanssa. Voimme vain ihailla, millä tavalla koulu lähti mukaan tähän projektin toteuttamiseen ja oppilaat olivat upeita filmitähtiä ja varmasti projekti oli myös ikimuistoinen oppimiskokemus meille kaikille.

Otsonkoulun rehtori Marika Pienimäki toteaa, että yhteistyöstä ja projektista jäi meille kaikille, sekä oppilaille että opettajille erittäin positiivinen ja onnistunut mieli. Luokat opettajineen lähtivät mukaan innolla ja järjestelyt toimivat. Tällaiset projektit tarjoavat mahdollisuuden aina oppia paljon muutakin, esimerkiksi kuinka video ammattimaisesti tehdään ja mitä eri työvaiheita siihen kuuluu. Kuvauspäivät ja opiskelu matkailualueella, olivat oppilaille mieluisia ja elämyksellisiä, mutta istuvat oikein hyvin myös uuden opetussuunnitelman mukaiseen toiminnalliseen ja ilmiöpohjaiseen opiskeluun. Tämä on myös yrittäjyyskasvatus parhaimmillaan, yhteistyö alueen yritysten ja toimijoiden kanssa tuottaa tulosta!

Esittelyvideosta tuli hieno! Sitä kelpaa esitellä ja varmasti sillä saadaan monta uutta luokkaretkeläistä Ähtäriin! Jatkossa Otsonkoulu on ehdottomasti valmis vastaaviin ja uusiin projekteihin ja yhteistyöhön. Tästä hyötyvät molemmat osapuolet ja sitä yhteistyö on parhaimmillaan.

Lisätiedot ja kuvapyynnöt
Elina Viitanen, Ähtäri Zoo

markkinointi- ja viestintäpäällikkö

puh. 040 630 1500, elina.viitanen@ahtarizoo.fi